Javni poziv za sprovođenje paketa usluga za mlade i žene preduzetnice

U okviru

Programa standardizovanog seta usluga za mikro, mala i srednja preduzeća i preduzetnike u 2021. godini, Ministarstva privrede

      Javni poziv za sprovođenje paketa usluga za mlade i žene preduzetnice objavljuje se u skladu sa Programom standardizovanog seta usluga za mikro, mala i srednja preduzeća i preduzetnike u 2021. godini, Ministarstva privrede, koji se realizuje preko Razvojne agencije Srbije i akreditovanih regionalnih razvojnih agencija (u daljem tekstu: Program SSU za MMSPP).

1)    Paket usluga za mlade

podrazumeva pomoć stručnog lica iz ARRA mladom potencijalnom ili novoosnovanom preduzetniku, starosti od 18 do 30 godina. Pomoć se sastoji od raspoloživih standardizovanih savetodavnih usluga, obavezne obuke „Obuka za početnike u poslovanju”, jedne/više specijalizovanih obuka  i mentoring usluge u trajanju do 40 sati.

2)    Paket usluga za žene preduzetnice

podrazumeva pomoć stručnog lica iz ARRA privrednom subjektu čiji osnivač ili vlasnik je žena ili je žena jedan od vlasnika sa većinskim udelom u vlasništvu (minimum 51%) i jedan od zakonskih zastupnika. Pomoć se sastoji od raspoloživih standardizovanih savetodavnih usluga, jedne ili više specijalizovanih obuka  i mentoring usluge u trajanju do 40 sati.

Savetodavne usluge podrazumevaju konsultacije koje ARRA pružaju u okviru ovog programa vezano za:

  1. pomoć pri izradi poslovnog plana pri prijavi za startap kredite za početnike kod Fonda za razvoj;
  2. pomoć pri izradi poslovnog plana pri prijavi za Program podsticanja razvoja preduzetništva kroz finansijsku podršku za žene preduzetnice i mlade u 2021. godini;
  3. podrška u pripremi dokumentacije i prijave za programe podrške preduzetništvu koje sprovode Ministarstvo i Razvojna agencija;
  4. savetodavne usluge kod započinjanja poslovanja (podrška pri registraciji i osnivanju privrednog subjekta, pomoć u vezi sa planiranjem poslovanja – razvoj poslovne ideje ili tehnička pomoć u pripremi dokumentacije i prijave za dostupne nacionalne izvore finansiranja iz javnog, privatnog i civilnog sektora);
  5. savetodavne usluge za razvoj poslovanja (tehnička pomoć u pripremi dokumentacije i prijave za dostupne nacionalne izvore finansiranja iz javnog, privatnog i civilnog sektora, donatorske podrške, podrška u poslovnom povezivanju i umrežavanju);
  6. savetodavne usluge kod prijave za EU program Horizon Europe.

Obuke koje ARRA pružaju postojećim i potencijalnim MMSPP obuhvataju 10 modula:

  1. obuka za početnike u poslovanju (u trajanju od  dva dana).
  2. priprema poslovnog plana i poslovanje sa bankama i investiciona spremnost (u trajanju od dva dana);
  3. finansijsko upravljanje (u trajanju od dva dana);
  4. izvoz – za one koji prvi put izvoze (u trajanju od dva dana);
  5. marketing i prodaja (u trajanju od jednog dana);
  6. elektronsko poslovanje i informacione tehnologije u poslovanju (u trajanju od jednog dana);
  7. pregled standarda kvaliteta i zaštite životne sredine od značaja za poslovanje  (u trajanju od dva dana);
  8. inovacije (u trajanju od jednog dana);
  9. priprema za Jedinstveno evropsko tržište (u trajanju od jednog dana);
  10. učešće MSP u javnim nabavkama (u trajanju od jednog dana)

Usluga mentoringa je namenjena mikro, malim i srednjim privrednim društvima i preduzetnicima i ima za cilj razvoj poslovanja i smanjenje broja neuspešnih privrednih subjekata.

Proces mentoringa odvija se po metodologiji RAS, razvijenoj u saradnji sa Japanskom agencijom za međunarodnu saradnju (JICA). Metodologija određuje korake u procesu u okviru kog stručno lice-mentor sprovodi u direktnom kontaktu i radu sa vlasnikom i/ili zakonskim zastupnikom privrednog subjekta određeni broj mentoring sati (od 25 do 50 po korisniku) i to u prostorijama korisnika (ne manje od 75% od ukupnog broja predviđenih sati). Vlasnik i/ili zakonski zastupnik privrednog subjekta i mentor zajedno proučavaju aktuelno poslovanje, razloge trenutnih problema ili smetnje za dalji razvoj, najvažnije potencijale za rast, te na osnovu konstatovanog stanja mentor i korisnik mentoring usluge pripremaju plan/projekat razvoja.  

Metodologija standardizovane usluge mentoringa jasno definiše sve korake i aktivnosti u realizaciji mentoringa (upravljanje šemom, rad na terenu, broj poseta, aktivnosti u okviru svake posete, vreme predviđeno za pripremu plana i izveštavanje) i to kroz vodiče: Opšti vodič za mentoring, Vodič za mentoring za početnikei Vodič za mentoring zrelih preduzeća.

Mentoring čini skup sledećih usluga:

  • Dijagnostikovanje trenutne situacije;
  • Pomoć prilikom pripremanja razvojnih aktivnosti/planova/projekata kako bi se dostigli ciljevi privrednog subjekta,  zadruge.
  • Koordinacija za pristupanje fondovima, novim tehnologijama, konsultantskim uslugama i drugo kako bi se podstakao razvoj i unapređenje poslovanja;
  • Pomoć pri implementaciji razvojnih aktivnosti/planova/projekata;
  • Pomoć u pronalaženju poslovnih partnera;
  • Pomoć pri pronalaženju potrebnih informacija;
  • Kaizen;
  • Upućivanje na  odgovarajuće specijalizovane konsultante.

USLOVI ZA UČEŠĆE

Pravo na učešće na javnom pozivu za pružanje usluge  imaju:

1. Mladi potencijalni preduzetnik/preduzetnica:

  • starosti od 18 do 30 godina (pod licima starosti od 18 godina smatraće se lica koja postanu punoletna najkasnije na dan zatvaranja Javnog poziva, a pod licima starosti do 30 godina smatraće se svi oni koji su rođeni najkasnije 1991. godine);
  • koji nemaju privredni subjekt registrovan u APR Republike Srbije (u registru privrednih društava i preduzetnika).

2. Mladi preduzetnik/preduzetnica::

  • starosti od 18 do 30 godina (pod licima starosti od 18 godina smatraće se lica koja postanu punoletna najkasnije na dan zatvaranja Javnog poziva, a pod licima starosti do 30 godina smatraće se svi oni koji su rođeni najkasnije 1991. godine);
  • koji ima registrovan privredni subjekt u Agenciji za privredne registre ne duže od pet godina pre dana objavljivanja Javnog poziva, a čiji je osnivač i zakonski zastupnik fizičko lice starosti do 30 godina; U privrednom subjektu koji ima više vlasnika, većinski udeo mora biti u vlasništvu jednog ili više fizičkih lica starosti do 30 godina (minimum 51%) i jedan od zakonskih zastupnika mora biti fizičko lice starosti do 30 godina.
  • koji imaju izmirene obaveze po osnovu poreza i doprinosa.

3. Žene preduzetnice:

  • koje imaju registrovan privredni subjekt u Agenciji za privredne registre ne duže od pet godina pre dana objavljivanja Javnog poziva, a čiji je osnivač i zakonski zastupnik žena. U privrednom subjektu koji ima više vlasnika, većinski udeo mora biti u vlasništvu jedne ili više žena (minimum 51%) i jedan od zakonskih zastupnika mora biti žena, da je delatnost zadruge proizvodnja, prerada i zanatske usluge;
  • čiji privredni subjekt ima izmirene obaveze po osnovu poreza i doprinosa.

Paket usluga  ne mogu koristiti potencijalni preduzetnici i postojeći privredni subjekti zarad obavljanja sledećih delatnosti:

  1. primarna poljoprivredna proizvodnja. Primarna poljoprivredna proizvodnja, u smislu ovog programa, obuhvata gajenje biljnih kultura i domaćih životinja i ostale namene u neposrednoj vezi sa gajenjem biljaka i životinja, kao i čuvanje i skladištenje, a  ne obuhvata hladnjače, sušare, opremu za pakovanje, sortiranje, preradu i sl.;
  2. trgovinska delatnost, osim delatnosti koje u sebi imaju određeni stepen obrade;
  3. organizovanje igara na sreću, lutrija i sličnih delatnosti;
  4. proizvodnja i prodaja oružja i vojne opreme;
  5. promet nafte i naftnih derivata;
  6. proizvodnja čelika i sintetičkih vlakana i vađenje uglja;
  7. proizvodnja i promet bilo kog proizvoda ili aktivnosti, koje se, prema domaćim propisima ili međunarodnim konvencijama i sporazumima, smatraju zabranjenim;
  8.  građevinarstvo izuzev proizvodnje građevinskih proizvoda i završnih zanatskih radova u građevinarstvu;
  9. transport i saobraćaj;
  10. finansijske usluge, usluge marketinga, konsultantske usluge, usluge istraživanja tržišta, ispitivanja javnog mnjenja;
  11. proizvodnja duvana i duvanskih proizvoda.
  12. delatnosti iznajmljivanja, rentiranja i samousluživanja, izuzev za potrebe turizma.

            Korisnici paketa usluga za mlade i žene ne mogu koristiti ostale usluge koje su predviđene Programom SSU za MMSPP 2021.

TRAJANjE

Krajnji rok za završetak paketa  usluga korisnicima je do 31. decembra 2021. godine.

POTREBNA DOKUMENTACIJA

Dokumentacija koja se obavezno dostavlja prilikom prijavljivanja na Javni poziv:

  1. Za fizička lica, tj. mlade potencijalne preduzetnike/preduzetnice koji nemaju registrovan privredni subjekt:
    1. Obrazac 1- Popunjena prijava; sastavni deo prijave je i opis poslovne ideje, tj. opis podnosica prijave na koji način će mu ponuđeni paket usluga pomoći u ostvarivanju poslovne ideje; Sastavni deo Obrasca 1 je i «lista ponuđenih usluga» u okviru koje podnosilac prijave, pored obavezne „Obuke za početnike u poslovanju” i usluge mentoringa, zaokružuje savetodavne usluge i specijalizovane obuke koje želi da dobije;
  • Za novoosnovane privredne subjekte, koji imaju registrovan privredni subjekt u Agenciji za privredne registre ne duže od pet godina pre dana objavljivanja Javnog poziva, u vlasništvu mladih preduzetnika/preduzetnica:
    • Obrazac 1- Popunjena prijava; sastavni deo prijave je i opis poslovne ideje, tj. opis podnosioca prijave na koji način će mu ponuđeni paket usluga pomoći u ostvarivanju poslovne ideje; Sastavni deo Obrasca 1 je i «lista ponuđenih usluga» u okviru koje podnosilac prijave, pored obavezne „Obuke za početnike u poslovanju” i usluge mentoringa, zaokružuje savetodavne usluge i specijalizovane obuke koje želi da dobije;
    •  Potvrda nadležne Poreske uprave da je Podnosilac prijave izmirio sve javne prihode (poreze i doprinose) u prethodnoj godini, koje ne sme biti izdato pre datuma objavljivanja javnog poziva, ili dokaz da je Podnosilac prijave podneo Zahtev za izdavanje Potvrde;
    • Bilans stanja i bilans uspeha za 2020. godinu – Kopija Potvrde o registraciji redovnog godišnjeg finansijskog izveštaja za 2020. godinu izdata od APR. Ukoliko Podnosilac prijave nije dobio Potvrdu o registraciji redovnog godišnjeg finansijskog izveštaja za 2020. godinu, dostaviti bilans stanja i bilans uspeha za 2020. godinu, potpisane i overene od strane lica odgovornog za sastavljanje finansijskog izveštaja i pisanu izjavu zakonskog zastupnika Podnosioca prijave o verodostojnosti i istovetnosti primerku koji je dostavljen APR na konačnu obradu.

Napomena 1: Paušalno oporezivani korisnici dostavljaju Potvrdu nadležne Poreske uprave da je Podnosilac prijave izmirio sve javne prihode (poreze i doprinose) u prethodnoj godini, koje ne sme biti izdato pre datuma objavljivanja javnog poziva,ili dokaz da je Podnosilac prijave podneo Zahtev za izdavanje Potvrde.

Napomena 2:Dokumentaciju pod tačkom 2.2. i 2.3. nisu u obavezi da dostave privredni subjekti registrovani u 2021. godini.

  • Za novoosnovane privredne subjekte, koji imaju registrovan privredni subjekt u Agenciji za privredne registre ne duže od pet godina pre dana objavljivanja Javnog poziva, u vlasništvu žena preduzetnica

3.1 Obrazac 1- Popunjena prijava; sastavni deo prijave je i opis poslovne ideje, tj. opis Podnosioca prijave na koji način će mu ponuđeni paket usluga pomoći u ostvarivanju poslovne ideje; Sastavni deo Obrasca 1 je i «lista ponuđenih usluga» u okviru koje podnosilac prijave, pored obavezne usluge mentoringa, zaokružuje savetodavne usluge i obuke koje želi da dobije; „Obuka za početnike u poslovanju” obavezna je za  potencijalne ili novoosnovane preduzetnice do 2 godine poslovanja, a fakultativna za ostale.

  •  
    • Potvrda nadležne Poreske uprave da je Podnosilac prijave izmirio sve javne prihode (poreze i doprinose) u prethodnoj godini, koje ne sme biti izdato pre datuma objavljivanja javnog poziva, ili dokaz da je Podnosilac prijave podneo Zahtev za izdavanje Potvrde;
    • Bilans stanja i bilans uspeha za 2020. godinu – Kopija Potvrde o registraciji redovnog godišnjeg finansijskog izveštaja za 2020. godinu izdata od APR. Ukoliko Podnosilac prijave nije dobio Potvrdu o registraciji redovnog godišnjeg finansijskog izveštaja za 2020. godinu, dostaviti bilans stanja i bilans uspeha za 2020. godinu, potpisane i overene od strane lica odgovornog za sastavljanje finansijskog izveštaja i pisanu izjavu zakonskog zastupnika Podnosioca prijave o verodostojnosti i istovetnosti primerku koji je dostavljen APR na konačnu obradu.

Napomena 1: Paušalno oporezivani korisnici dostavljaju Potvrdu nadležne Poreske uprave da je Podnosilac prijave izmirio sve javne prihode (poreze i doprinose) u prethodnoj godini, koje ne sme biti izdato pre datuma objavljivanja javnog poziva,ili dokaz da je Podnosilac prijave podneo Zahtev za izdavanje Potvrde.

Napomena 2:Dokumentaciju pod tačkom 3.2. i 3.3. nisu u obavezi da dostave privredni subjekti registrovani u 2021. godini.

RAS zadržava pravo da, ukoliko je potrebno, zatraži dodatnu dokumentaciju od Podnosioca prijave, ali samo za kompletne podnete prijave.

FINANSIJSKA SREDSTVA

Ukupan budžet za pružanje ove usluge iznosi 23.372.000,00 dinara u bruto iznosu.

Iznos koji je opredeljen za realizaciju paketa usluge po korisniku iznosi 110.000,00 dinara u bruto iznosu, dok je pojedinačna vrednost svake usluge propisana Uredbom o utvrđivanju Programa standardizovanog seta usluga za mikro, mala i srednja preduzeća i preduzetnike u 2021. godini.

NAČIN PRIJAVLjIVANjA

Prijave sa svim pratećim obrascima i dokumentacijom se podnose lično ili preporučenom poštom ARRA sa naznakom: Prijava na Javni poziv za dobijanje paketa usluga za mlade i žene preduzetnice u 2021 godini.

Regionalni centar za društveno ekonomski razvoj „BANAT“

Adresa: Čarnojevićeva 1, Zrenjanin

Telefon: 023/510-567, 023/561-064

E-mail: office@rcrbanat.rs

www.banat.rs

Javni poziv je otvoren do 01.04.2021. godine.

Javni poziv, Uputstvo i drugi prateći obrasci dostupni su na elektronskim stranama RAS,www.ras.gov.rs, kao i na elektronskim stranama ARRA i u štampanom obliku u ARRA.

Za detaljnije informacijemožete se obratiti RAS na elektronsku adresu: zenemladissu2021@ras.gov.rs.

DOKUMENTACIJU PREUZMITE OVDE

Podelite stranicu sa Vašim poznanicima

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Close Menu

RAZVOJ PRIVREDE

Regionalni centar za društveno ekonomski razvoj – Banat pruža brojne usluge koje za cilj imaju unapređenje privrede u Banatu. Ove usluge se kreću od sprovođenja nacionalnih i pokrajinskih razvojnih programa do implementacije projekata koji su finansirani od stranih donatora, najčešće Evropske Unije. Centar u svom odeljenju za razvoj privrede istovremeno razvija i sprovodi i sopstvene usluge, u skladu sa svojom poslovnom politikom i identifikovanim tržišnim kretanjima. Usluge u ponudi Centra su fokusirane, ali ne i ograničene na sektor mikro, malih i srednjih preduzeća i preduzetništva.

Zahvaljujući rezultatima, specifičnoj ponudi usluga i ulozi u razvojnim programima, može se reći da Centar ima pozitivnu reputaciju među korisnicima, osnivačima i regionalnim partnerima i ključnim institucijama koje se bave razvojem AP Vojvodine i Republike Srbije.

Zahvaljujući saradnji sa evropskim programima i uspešnoj implementaciji projekata, Centru je odato i priznanje za dostignuće (eng.”Seal of Achievement”) od strane Evropske Agencije za Rekonstrukciju (EAR).

Centar je posvećen daljem unapređenju kvaliteta života u Banatu, i u toj svojoj misiji, ulaže veliki napor u korišćenju organizacione i finansijske podrške evropskih fondova.

RCR Banat ima za cilj promociju ekonomskih promena afirmišući ulogu sektora malih i srednjih preduzeća i preduzetnika u regionalnom ekonomskom razvoju. Neke od aktivnosti kojima se želi dostići ovaj cilj su: