Razvojna agencija Srbije (u daljem tekstu: RAS) kroz Program podrške internacionalizaciji MSP kroz individualno učešće na međunarodnim sajmovima u inostranstvu, obezbeđuje institucionalnu podršku malim i srednjim preduzećima, koja su izvozno orijentisana i koja žele da povećaju obim svoje spoljnotrgovinske razmene.
USLOVI ZA UČEŠĆE U PROGRAMU
Pravo na učešće i korišćenje bespovratnih sredstava ima MSP koje ispunjava sledeće uslove kumulativno:
Opšti uslovi
- da je pretežna delatnost MSP proizvodnja i prerada (ispunjenost ovog uslova se proverava na osnovu šifre delatnosti pod kojom su registrovani u APR);
- da je u većinskom privatnom vlasništvu;
- da je, u trenutku podnošenja prijave, registrovano u APR Republike Srbije najmanje dve godine;
- da vodi poslovne knjige po sistemu dvojnog knjigovodstva;
- da je izmirilo obaveze po osnovu poreza i doprinosa;
- da nad njime nije pokrenut prethodni stečajni postupak, stečajni postupak ili postupak likvidacije;
- da nije u teškoćama prema definiciji sadržanoj u Uredbi o pravilima za dodelu državne pomoći;
- da je u prethodne tri godine realizovalo najmanje jedan izvozni posao.
Specifični uslovi
- da se prijava ne odnosi na učešće na sajmu koji organizuju RAS i Privredna komora Srbije;
- da proizvodi poseduju neophodne sertifikate za plasman na željenom tržištu;
- da je predloženi projekat (sajam) u skladu sa delatnošću koju Podnosilac prijave obavlja;
- Programom se mogu sufinansirati projekti koje su započeti u 2019. godini, a nisu realizovani do trenutka podnošenja prijave za učešće u Programu. Pod ovim se podrazumeva da sajam nije održan do trenutka podnošenja prijave.
- da bi prijava bila razmatrana, sajam za koji Podnosilac prijave podnosi projekat mora da bude međunarodnog karaktera, da na njemu učestvuju preduzeća iz najmanje 5 zemalja i da se održava u inostranstvu. Takođe, neophodno je da se sajam održava u kontinuitetu najmanje 3 godine.
NAMENA BESPOVRATNIH SREDSTAVA
Prihvatljive projektne aktivnosti podrazumevaju:
- zakup izlagačkog prostora;
- izgradnju izlagačkog prostora;
- administrativne troškove (upisnina) i troškove tehničkih usluga (priključak struje i vode, utrošak struje i vode, internet);
- izradu promotivnog materijala (dizajn i štampu).
Podnosilac prijave može podneti jednu prijavu za učešće u Programu u okviru koje može konkurisati za više aktivnosti.
Podnosilac prijave ne može konkurisati samo za projektne aktivnosti pod rednim brojevima 3 i 4.
Trošak izrade promotivnog materijala može biti priznat u visini do 3% od ukupne vrednosti opravdanih troškova projekta, a u maksimalnom iznosu do 60.000,00 RSD.
IZNOS BESPOVRATNIH SREDSTAVA
Raspoloživa sredstva se odobravaju pojedinačno Korisnicima kao sufinansiranje u visini do 40% iznosa opravdanih troškova projekta, bez PDV.
Maksimalan iznos odobrenih sredstava je 1.000.000,00 dinara.
Ukupan budžet Programa iznosi 40.000.000,00 dinara.
Rok za završetak ugovorenih aktivnosti i realizaciju plaćanja u okviru odobrenog projekta je 9 meseci od dana potpisivanja ugovora sa RAS.
Opravdani troškovi su troškovi za koje se odobravaju bespovratna sredstva po ovom projektu, a koji ispunjavaju sledeće uslove:
- da su nastali tokom realizacije projekta;
- da su navedeni u planiranom budžetu projekta;
- da su neophodni za implementaciju aktivnosti projekta.
POTREBNA DOKUMENTACIJA ZA KONKURISANjE
Dokumentacija koja se obavezno dostavlja prilikom podnošenja predloga projekta:
- Obrazac 1 – Prijava projekta – popunjena, overena i potpisana;
- Obrazac 2 – Izjava podnosioca prijave o prihvatanju uslova za dodelu sredstava i dodeljenoj državnoj pomoći male vrednosti (de minimis državna pomoć) – popunjena, overena i potpisana;
- Ponuda Isporučioca za predloženi projekat mora da sadrži jasno definisan predmet i obim aktivnosti, rok realizacije i cenu usluga izraženu u dinarima i prikazanim PDV. U slučaju da je cena izražena u stranoj valuti preračunava se prema srednjem kursu Narodne banke Srbije na dan izdavanja ponude. Sve eventualne kasnije nastale kursne razlike snosi Korisnik;
- Uverenje nadležne poreske uprave da je Podnosilac prijave izmirio sve javne prihode (poreze i doprinose), koje ne sme biti izdato pre datuma objavljivanja Javnog poziva (orginal ili overena kopija od strane nadležnog organa overe);
- Bilans stanja, bilans uspeha i statistički izveštaj podnosioca prijave za 2018. godinu sa kopijom Potvrde o registraciji redovnog godišnjeg finansijskog izveštaja za 2018. godinu izdatom od APR;
Ukoliko Podnosilac prijave nije dobio Potvrdu o registraciji redovnog godišnjeg finansijskog izveštaja za 2018. godinu, dostaviti bilans stanja, bilans uspeha i statistički izveštaj za 2018. godinu, potpisane i overene od strane lica odgovornog za sastavljanje finansijskog izveštaja i pisanu izjavu zakonskog zastupnika Podnosioca prijave o verodostojnosti i istovetnosti primerku koji je dostavljen APR na konačnu obradu.
- Kopija ugovora o zaključenom spoljnotrgovinskom poslu sa inostranim kupcem ili odgovarajuća dokumentacija iz koje se nedvosmisleno zaključuje da je Podnosilac prijave realizovao izvozni posao u poslednje tri godine (kopija faktura, carinska deklaracija – „JCI“);
- Kopija sertifikata za proizvod/proces.
RAS zadržava pravo da, ukoliko je potrebno, zatraži dodatnu dokumentaciju od Podnosioca prijave.
NAČIN PRIJAVLjIVANjA I ROK ZA PODNOŠENjE PRIJAVA
Prijave sa svim pratećim obrascima i dokumentacijom se podnose lično ili preporučenom poštom u ARRA, sa naznakom: Prijava na javni poziv za učešće po Programu podrške internacionalizaciji MSP kroz individualno učešće na međunarodnim sajmovima u inostranstvu.
Regionalni centar za društveno ekonomski razvoj „BANAT“
Adresa: Čarnojevićeva 1, Zrenjanin
Telefon: 023/510-567, 023/561-064
E-mail: office@rcrbanat.rs
Uputstvo za sprovođenje Programa i svi prateći obrasci dostupni su na sajtu RAS: www.ras.gov.rs, a za sve dodatne informacije možete se obratiti RAS elektronskim putem na adresu: sajam2019@ras.gov.rs
Javni poziv je otvoren do utroška sredstava, a najkasnije do 30.09.2019. godine.
Prateća dokumentacija:
- Uputstvo za Program podrške internacionalizaciji MSP kroz individualno učešće na međunarodnim sajmovima u inostranstvu;
- Obrazac 1 – Prijava projekta;
- Obrazac 2 – Izjava Podnosioca prijave o prihvatanju uslova za dodelu sredstava i dodeljenoj državnoj pomoći male vrednosti (de minimis državna pomoć);
- Obrazac 3 – Izveštaj o realizovanim aktivnostima;
- Obrazac 4 – Zahtev za isplatu (refundaciju) sredstava;
- Kontrolna lista.